What factors would have hampered the reading & Arithmetic skills & how to revive them?

Kannada ll Tamil
What factors would have hampered the reading & Arithmetic skills & how to revive them? 
Initiator: Mrs. Telangani Sujatha, Principal 

View 1:

• Ms. Noor Fathima, Teacher of Maths, CIT Public School, Tumkur, Karnataka 

The most predominant factor that has hampered reading as well as arithmetic skills amongst the students is ‘THE FACILITATOR’. 

Reading  as well as Arithmetic is a cognitive process that requires myriad skills and strategies. 

Beginning readers often rely on skilled readers to guide them through a text. At this particular point in time, if the facilitators extend their supportive hand, motivate them enough, and correct the readers to develop their reading comprehension. 

Students can actively guide their own reading by targeting comprehension problems as they occur. Students can troubleshoot comprehension problems by recalling what they read, asking themselves questions or evaluating the text.

So it's all about the unskilled and outdated facilitator and lack of motivation from the stakeholders  could be the reason.

ಯಾವ ಅಂಶಗಳು ಓದುವಿಕೆ ಮತ್ತು ಅಂಕಗಣಿತದ ಕೌಶಲ್ಯಗಳನ್ನು ಅಡ್ಡಿಪಡಿಸುತ್ತವೆ ಮತ್ತು ಅವುಗಳನ್ನು ಹೇಗೆ ಪುನರುಜ್ಜೀವನಗೊಳಿಸುವುದು?
 ಪ್ರಾರಂಭಿಕ: ಶ್ರೀಮತಿ ತೆಲಂಗಾಣಿ ಸುಜಾತ, ಪ್ರಾಂಶುಪಾಲರು

 ವೀಕ್ಷಿಸಿ 1:

• ಶ್ರೀಮತಿ ನೂರ್ ಫಾತಿಮಾ, ಗಣಿತ ಶಿಕ್ಷಕಿ, CIT ಪಬ್ಲಿಕ್ ಸ್ಕೂಲ್, ತುಮಕೂರು, ಕರ್ನಾಟಕ

ವಿದ್ಯಾರ್ಥಿಗಳಲ್ಲಿ ಓದುವಿಕೆ ಮತ್ತು ಅಂಕಗಣಿತದ ಕೌಶಲ್ಯಗಳನ್ನು ಅಡ್ಡಿಪಡಿಸಿದ ಪ್ರಮುಖ ಅಂಶವೆಂದರೆ 'ದಿ ಫೆಸಿಲಿಟೇಟರ್'.

ಓದುವಿಕೆ ಮತ್ತು ಅಂಕಗಣಿತವು ಅಸಂಖ್ಯಾತ ಕೌಶಲ್ಯ ಮತ್ತು ತಂತ್ರಗಳ ಅಗತ್ಯವಿರುವ ಅರಿವಿನ ಪ್ರಕ್ರಿಯೆಯಾಗಿದೆ.

ಪ್ರಾರಂಭಿಕ ಓದುಗರು ಪಠ್ಯದ ಮೂಲಕ ಮಾರ್ಗದರ್ಶನ ನೀಡಲು ನುರಿತ ಓದುಗರನ್ನು ಹೆಚ್ಚಾಗಿ ಅವಲಂಬಿಸಿರುತ್ತಾರೆ.  ಈ ನಿರ್ದಿಷ್ಟ ಸಮಯದಲ್ಲಿ, ಸಂಚಾಲಕರು ತಮ್ಮ ಬೆಂಬಲದ ಹಸ್ತವನ್ನು ಚಾಚಿದರೆ, ಅವರನ್ನು ಸಾಕಷ್ಟು ಪ್ರೇರೇಪಿಸಿ, ಮತ್ತು ಓದುಗರನ್ನು ತಮ್ಮ ಓದುವ ಗ್ರಹಿಕೆಯನ್ನು ಅಭಿವೃದ್ಧಿಪಡಿಸಲು ಸರಿಪಡಿಸಿ.

ಗ್ರಹಿಕೆಯ ಸಮಸ್ಯೆಗಳನ್ನು ಅವರು ಸಂಭವಿಸಿದಂತೆ ಗುರಿಪಡಿಸುವ ಮೂಲಕ ವಿದ್ಯಾರ್ಥಿಗಳು ತಮ್ಮ ಸ್ವಂತ ಓದುವಿಕೆಯನ್ನು ಸಕ್ರಿಯವಾಗಿ ಮಾರ್ಗದರ್ಶನ ಮಾಡಬಹುದು.  ವಿದ್ಯಾರ್ಥಿಗಳು ತಾವು ಓದಿದ್ದನ್ನು ನೆನಪಿಸಿಕೊಳ್ಳುವ ಮೂಲಕ, ಪ್ರಶ್ನೆಗಳನ್ನು ಕೇಳುವ ಮೂಲಕ ಅಥವಾ ಪಠ್ಯವನ್ನು ಮೌಲ್ಯಮಾಪನ ಮಾಡುವ ಮೂಲಕ ಗ್ರಹಿಕೆಯ ಸಮಸ್ಯೆಗಳನ್ನು ನಿವಾರಿಸಬಹುದು.

ಆದ್ದರಿಂದ ಇದು ಕೌಶಲ್ಯರಹಿತ ಮತ್ತು ಹಳತಾದ ಫೆಸಿಲಿಟೇಟರ್ ಬಗ್ಗೆ ಮತ್ತು ಮಧ್ಯಸ್ಥಗಾರರಿಂದ ಪ್ರೇರಣೆಯ ಕೊರತೆಯು ಕಾರಣವಾಗಿರಬಹುದು.

என்ன காரணிகள் வாசிப்பு மற்றும் எண்கணிதத் திறன்களைத் தடுக்கும் & அவற்றை எவ்வாறு உயிர்ப்பிப்பது?
 துவக்கி வைப்பவர்: திருமதி தெலங்கானி சுஜாதா, முதல்வர்

 காட்சி 1:

 • திருமதி நூர் பாத்திமா, கணித ஆசிரியர், சிஐடி பப்ளிக் பள்ளி, தும்கூர், கர்நாடகா

மாணவர்களிடையே வாசிப்பு மற்றும் எண்கணிதத் திறன்களைத் தடுக்கும் மிக முக்கியமான காரணி 'தி ஃபேசிலிடேட்டர்' ஆகும்.

படித்தல் மற்றும் எண்கணிதம் என்பது எண்ணற்ற திறன்கள் மற்றும் உத்திகள் தேவைப்படும் ஒரு அறிவாற்றல் செயல்முறையாகும்.

தொடக்க வாசகர்கள் பெரும்பாலும் ஒரு உரை மூலம் வழிகாட்ட திறமையான வாசகர்களை நம்பியிருக்கிறார்கள்.  இந்தக் குறிப்பிட்ட நேரத்தில், வசதியாளர்கள் தங்களின் ஆதரவுக் கரத்தை நீட்டினால், போதுமான அளவு அவர்களை ஊக்குவித்து, வாசகர்களின் வாசிப்புப் புரிதலை வளர்த்துக்கொள்ள திருத்துங்கள்.

புரிந்துகொள்ளும் சிக்கல்கள் ஏற்படும்போது அவற்றை இலக்காகக் கொண்டு மாணவர்கள் தங்கள் சொந்த வாசிப்பை சுறுசுறுப்பாக வழிநடத்தலாம்.  மாணவர்கள் தாங்கள் படித்ததை நினைவு கூர்வதன் மூலமோ, கேள்விகளைக் கேட்பதன் மூலமோ அல்லது உரையை மதிப்பீடு செய்வதன் மூலமோ புரிதல் சிக்கல்களைச் சரிசெய்து கொள்ளலாம்.

எனவே இது அனைத்தும் திறமையற்ற மற்றும் காலாவதியான உதவியாளரைப் பற்றியது மற்றும் பங்குதாரர்களிடமிருந்து ஊக்கமின்மை காரணமாக இருக்கலாம்.
What factors would have hampered the reading & Arithmetic skills & how to revive them? Your thoughts please.

Initiator: Mrs. Telangani Sujatha, Principal

View:2
Dr. Balasubramanian - UN Educationist 

Young Parents, in the age group of 20-35 years, have to invest time with children, though girls /women literacy rate  and passing rate was higher about last 10 years, papers usually add a big heading this year also girls passing percentage higher than boys, and even in college admissions too...( educationists and everywhere in the world, promote girls or women studies, and it should be foucssed  too,and same time, same rate why the child(ren) education is not going in same higher rate and sadly going reverse, it should be very good than the previous generations. 

It's time to think teach time planning and sharing and dedication. Now rhe people s mindset is changed totally time = money, what to make more, and sadly forget the value of the time, value of the parents  touch than buying costly books, rich schools, rich private tuitions, and perhaps good internet connections, and online tutoring, online guidance, forget the human love, human communications, human touch. 

Children need an emotional guidance than the intelligent guidance which is missing in the nuclear family system. 

I hope school teachers too can give a time, give a room in group reading, self reading activities than keep on giving lecturing. 

Many skills are like cycling, swimming need self practice than too much of teaching. 
need not brilliant books. And need kind looks, can change a lot with children in education and the same behaviours. 

Don't make time to money better make time to better kindness and sweet words
What factors would have hampered the reading & Arithmetic skills & how to revive them? 

AZEEZ 

Reading is usually the third language skill that you learn in your language - it comes after listening and speaking.

When we read, we look at written symbols (letters, punctuation, spaces) and use our brains to convert them into words and sentences that have meaning to us. We can read silently (in our heads) or read aloud - speaking every word that we read.

Reading needs following skills. Reading is a skill that can be developed by practising and its objective is: 
To be able to read, we need to be able to:

1. Word recognition - Identify letters, words... {KL}
2. Understand what they mean (comprehension) {Skill}
3. Connect words and their meaning so that reading is automatic and accurate (fluency) {Application}

Reading skills can be developed by focusing on encouraging skills such as activating, inferring, monitoring-clarifying, questioning, summarising, and visualising. 

When we know how to stimulate activation, summarisation, visualisation and clarification...we could be able to prepare reading marathon champions in our classrooms.

Let's see now how to encourage above said things in children at their different levels of learning.

¶ Some ways to improve reading skills
(How to read?)

1. Encourage your students to use all their senses perfectly while reading a text. While they use all their senses and imagination to create their mental image. They should not misunderstand that their mental image is of their perception of the context. It is just an image. That's all.

2. Allow your children they read it louder and if they are struggling with a particular word, break it down phonetically and say each sound separately outloud. This should help them piece together tricky words and understand how sounds interact.

3. Help your children to summarise the read. Summarisation allows the reader to digest small snippets of information in a simple structure. This means that they’re able to understand the basics of the text without needing to read it all. Using summaries as a reading strategy can help children identify key information and phrases in a text.

4. Ask questions: Readers should learn to ask and answer questions to clarify meaning and ensure they understand what they have read. To help this reading strategy, encourage children to ask questions before, during and after reading.

5. Make predictions: Readers use written and visual clues from the text as well as their own personal experiences to make predictions about what might happen before, during and after reading. 

Using this strategy in reading helps children become more confident in understanding key features of a story and piece together clues in writing.

6. Story Mapping: Story mapping is a great reading strategy that teachers and parents can use when working with fictional texts. 

7. Comprehension monitoring: Comprehension monitoring is a form of metacognition. This strategy involves the ability of readers to know when they understand what they read, when they do not understand, and to use appropriate strategies to improve their understanding when it is blocked.

Comments

Popular posts from this blog

Solo Time – The best way to inculcate Reading Skills.

Some strategies through which rapport with students can be built and maintained

Skills For Digital Age